Miten meni noin niin kuin omasta mielestä?

 
walk_the_talk.jpg

Oprah on kertonut, että jokainen hänen haastateltavansa (aina Amerikan presidenteistä maailman kuuluihin artisteihin) kysyy kameroiden sammuttua saman kysymyksen:

”How did I do? Did I do ok?”

Me kaikki haluamme kuulla toisen ihmisen mielenpiteen suorituksestamme. Haluamme ulkopuolisen arvion, miten suoriuduimme ponnistelustamme.

Nolasinko itseni? Puhuinko kuten minun kuuluu? Olinko johdonmukainen aiempien puheiden kanssa?

Inhimillisiä ajatuksia, joita meistä jokainen pohtii.

Ulkopuolinen näkee vierestä vahvuutemme ja heikkoutemme meitä selkeämmin. Ulkopuolinen on poliittisesti vapaa haastamaan ajatteluamme ja auttaa näkemään, mikäli toimintamme on nyrjähtänyt matkan varrella.

Saman olen huomannut asiakastyössä. Konsulttina pääsen tukemaan yritysten johtoa heidän pohdinnoissaan:

➡️”Miten meillä menee?”

➡️”Toimimmeko niin kuin olemme sanoneet?”

➡️”Olemmeko oikaisseet liikaa?”

➡️”Meneekö minulla johtajana ulkopuolisen silmin ok?”

➡️”Onko ajatuksissani järkeä?”

Usein lähelle on vaikeinta nähdä. Ulkopuolelta se on helpompaa.


Thank you for reading. If you find the topic of strategic brand management intriguing, you can share the article for your network, comment the conversation below or contact via pm or email. 

Anna Lundén is an expert in customer-centric business with vast experience in both B2B and B2C environments, specializing in premium business management. Although her roots are in the family business, she was professionally brought up in multinational corporations, such as EY, Nestlé, Nutricia, Cloetta and L’Oréal.

Through her wide-ranging background Anna Lundén is able to support entrepreneurs and executives in their quest to define their business’s position in the marketplace, both today and in the future. 

Read more: Anna Lundén www.annalunden.fi in English

Follow on Twitter: https://twitter.com/anna_lunden